Polskie Koleje Państwowe, obojętnie która z licznych spółek z licznymi zarządami stają się na początku XXI wieku synonimem bylejakości i braku umiejętności zarządzania. Tym bardziej jest to bulwersujące i przykre, że przykłady irracjonalnych działań znajdujemy w teoretycznie gospodarnym, targowym i bogatym Poznaniu!
Jeżeli jeszcze, choć z trudem, ale znajdujemy obiektywne uzasadnienie problemów związanych z komunikacją zupełnie nie możemy zrozumieć bałaganu związanego z remontem dworców. O rażąco niskiej jakości wykonania infrastruktury dworcowej w Poznaniu po raz kolejny informuje Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania”.
Tymczasem o czym informują Polskie Koleje Państwowe na swojej stronie internetowej w tekście “Piękno i nowoczesność” w przeciwieństwie do naszego dworca, krakowski dworzec główny otrzymuje porządną i trwałą nawierzchni.
„Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na ścianach tunelu pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa. Zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie.”
Osoby odpowiedzialne za poznańską inwestycję mówiły w mediach, że wszelkie prace prowadzone są według najwyższych standardów, okazuje się jednak, że w Krakowie może być lepiej i porządniej niż w Poznaniu!
Jest jeszcze czas by wymienić złą nawierzchnię na posadzkę z płyt granitowych. Chodzi tu przede wszystkim o komfort ponad 21 milionów pasażerów, którzy rocznie korzystają z dworca Poznań Główny. Ta nawierzchnia z kostki betonowej już dzisiaj wygląda bardzo źle i nie spełnia zadań jakie stawia się obiektom budowlanym tej klasy.
ta… poznańska gospodarnosc, porazka – dworzec bedzie ładny a chodniki jak na wsi! Szacun panowie za dzialanie