Od 1 sierpnia 2019 roku nastąpi integracja transportu publicznego Miasta Poznania i gmin Kórnik i Zaniemyśl.
Jednolite zasady funkcjonowania komunikacji publicznej. Możliwość podróżowania po aglomeracji pojazdami różnych przewoźników z jednym biletem. Jeden system taryfowy, rozbudowana sieć sprzedaży, to zalet integracji transportu publicznego. Od 1 sierpnia 2019 roku – dzięki integracji komunikacji miejskiej Miasta Poznania i gmin Kórnik i Zaniemyśl – zwiększy się obszar funkcjonowania linii organizowanych przez ZTM.
Od 1 sierpnia 2019 r. system transportu zbiorowego Miasta Poznania zostanie powiększony o 4 linie autobusowe nr: 501, 502, 560 oraz 561. Teren gminy Kórnik, na którym dotychczas nie funkcjonował zintegrowany transport, znajdzie się w strefach taryfowych B (Gądki, Dachowa, Robakowo) i C (Biernatki, Błażejewko, Błażejewo, Dziećmierowo, Kórnik, Prusinowo, Skrzynki, Szczodrzykowo), natomiast teren gminy Zaniemyśl – w strefie taryfowej D (Jeziory Małe, Jeziory Wielkie, Łękno, Zaniemyśl). Mieszkańcy tych gmin będą mogli korzystać z wszystkich zalet integracji transportu.
Linia nr 501:
RONDO RATAJE – Krzywoustego – Koninko, trasa S11 – Koninko, Magazynowa – Gądki, trasa S11 – Robakowo, trasa S11 – Skrzynki, trasa S11 – Kórnik, Poznańska – Kórnik, Zamkowa – Kórnik, Armii Krajowej – Kórnik, Śremska – KÓRNIK/BNIN OSIEDLE – BŁAŻEJEWO/OS. PRZYLESIE
Linia nr 502:
RONDO RATAJE – Krzywoustego – Koninko, trasa S11 – Koninko, Magazynowa – Gądki, Zbożowa – Robakowo, Poznańska – Robakowo, Szkolna – Dachowa, Poznańska – Dachowa, Okrężna – Szczodrzykowo, Dworcowa – Dziećmierowo, Dworcowa – Kórnik, Dworcowa – Kórnik, Poznańska – Kórnik, Zamkowa – Kórnik, Armii Krajowej – Kórnik, Śremska – KÓRNIK/BNIN OSIEDLE – BŁAŻEJEWO/OS. PRZYLESIE
Linia nr 560:
RONDO RATAJE – Krzywoustego – Koninko, trasa S11 – Koninko, Magazynowa – Gądki, trasa S11 – Robakowo, trasa S11 – Skrzynki, trasa S11 – Kórnik, Poznańska – Kórnik, Zamkowa – Kórnik, Armii Krajowej – Kórnik, Śremska – Kórnik, Błażejewska – Błażejewo, Zaniemyska – Błażejewko, Sportowa – Jeziory Wielkie, Zaniemyska – Jeziory Wielkie, Poznańska – Jeziory Małe, Kórnicka – Łękno, Poznańska – Zaniemyśl, Poznańska – Zaniemyśl, Raczyńskiego – ZANIEMYŚL/KOŚCIÓŁ
Linia nr 561:
ZANIEMYŚL/KOŚCIÓŁ – Poznańska – Zaniemyśl, Kórnicka – Łękno – Jeziory Małe, Poznańska – Jeziory Wielkie, Główna – Prusinowo, Biernacka – Biernatki, Armii Krajowej – Kórnik, Zamkowa – Kórnik, Poznańska, Kórnik – trasa S11, Skrzynki – trasa S11, Robakowo – trasa S11, Gądki – trasa S11, Krzywoustego – RONDO RATAJE
W gestii gminy Kórnik pozostaną linie, których autobusy nie wjeżdżają do Poznania, czyli nr 580, 582, 590, 591, 592, 595, 596, 597 i 599, na których przejazdy są bezpłatne.
W związku z integracją transportu publicznego Miasta Poznania oraz Miasta i Gminy Kórnik i Gminy Zaniemyśl, która nastąpi od 1 sierpnia 2019, niewielkim zmianom ulegną rozkłady jazdy linii nr 501, 502, 560 i 561 i tzw. czasy międzyprzystankowe. Bez zmian pozostanie jednak liczba kursów.
W dni robocze:
dla linii nr 501 – przesuniecie kursu z godz. 21:45 na 21:30 z dworca Rondo Rataje,
dla linii nr 560 – przesuniecie kursu z godz. 04:54 na 5:00, z godz. 14:32 na 14:40, z godz. z 23:40 na 23:45 z przystanku Zaniemyśl Kościół oraz z godz. 05:30 na 4:55 z przystanku Kórnik Reja,
W soboty:
dla linii nr 501 – przesuniecie kursu z godz. 23:00 na 23:15 z dworca Rondo Rataje,
dla linii nr 560 – przesuniecie kursu z godz. 8:02 na 8:15, z godz. 10:32 na 10:45 oraz z godz. 22:02 na 22:10 z przystanku Zaniemyśl Kościół,
W niedziele oraz święta:
dla linii nr 560 – przesunięcie kursu z godz. 10:32 na 10:40 oraz z godz. 22:02 na 22:10 z przystanku Zaniemyśl Kościół.
ZTM prowadzi także rozmowy z kilkoma podmiotami na terenie gmin Kórnik i Zaniemyśl w sprawie możliwości uruchomienia Punktów Sprzedaży Biletów.
Ze względu na duże odległości międzyprzystankowe na liniach nr 501, 502, 560 i 561 włączanych do sieci ZTM od 1 sierpnia 2019 r., obowiązywały będą nieco inne zasady związane z pobieraniem opłat z tPortmonetki niż na innych liniach organizowanych przez ZTM: na tych liniach zostaną wprowadzone dodatkowe Punkty Poboru Opłat dla pasażerów korzystających z tPortmonetki (opłaty będą pobierane po każdym przekroczonym kilometrze) i biletu trasowanego.
Bilet normalny na sieć na 30 dni na strefę A kosztuje 115 zł (metropolitalny – 99 zł), na strefę B – 56 zł (metropolitalny – 48 zł), podobnie na strefę C – 56 zł (metropolitalny – 48 zł). Bilet sieciowy na 30 dni na strefę A+B kosztuje 143 zł (metropolitalny – 123 zł), na strefę B+C – 96 zł (metropolitalny – 83 zł), na strefę A+B+C – 195 zł (metropolitalny – 168 zł), natomiast na strefę A+B+C+D – 234 zł (metropolitalny – 204 zł). Pasażerowie mogą korzystać także z biletów trasowanych. Cennik dostępny jest na stronie internetowej ZTM.
Dodaj komentarz