Z początkiem grudnia rozświetlone ciężarówki wyruszyły w trasę po Polsce. Jeden z legendarnych amerykańskich trucków zawita również do Poznania. Zdjęcia ze Świętym Mikołajem, wirtualna przejażdżka saniami, personalizowane puszki Coca-Cola to tylko nieliczne ze świątecznych atrakcji reklamowych działań amerykańskiego koncernu.
Prawie 18,5m długości, ponad 4m wysokości, 450-konny silnik i 16-biegowa skrzynia. Oświetlona 160 metrami światełek ledowych i ponad 6 tysiącami punktów świetlnych – tak wyglądają auta z reklamowego spotu.
O tym, jak ciężarówki zagościły w Polsce i stały się elementem świątecznej tradycji mówi medioznawca Jacek Wasilewski: – Dziś to nie sanie, ale ciężarówki z bajkowej reklamy, które wyruszają przy dźwiękach dzwonków z ogłaszają czas świąt. Selfie z czerwoną ciężarówką staje dziś się obrazem świąt tak, jak dla poprzedniej generacji było nim zdjęcie na kolanach u Mikołaja w przedszkolu – twierdzi medioznawca.
W piątek 11 grudnia w godzinach 15:00 – 21:00 ciężarówka będzie parkowała przy TESCO przy ulicy Serbskiej.
Podczas imprezy będzie można m.in. zrobić zdjęcie w klimatycznym Pokoju Świętego Mikołaja, własnoręcznie przygotować prezent w „fabryce upominków”, wysłać bliskim pocztówkę z życzeniami ze zdjęciem z foto-budki, czy przygotować spersonalizowaną puszkę Coca-Cola. Fani nowych technologii będą mogli doświadczyć wirtualnej przejażdżki saniami Świętego Mikołaja zakładając specjalne okulary oculus. Nie zabraknie też konkursów i gier z nagrodami.
Dodaj komentarz