W Poznaniu od 2008 roku, na mocy zarządzenia Nr 370/2008/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 4 lipca 2008 r., realizowany jest Program Przeciwdziałania Procederowi Żebractwa. W ramach tego rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej “Żebractwo to wybór, nie konieczność”.
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości osób żebrzących na temat możliwych form pomocy oraz konsekwencji żebrania z jednej strony oraz zwiększenie świadomości osób wspierających osoby żebrzące z drugiej, a także poszerzenie dostępu do informacji o możliwościach uzyskania wsparcia przez osoby doświadczające problemów społeczno-ekonomicznych.
Tegoroczna edycja kampanii ma uświadomić mieszkańcom Poznania oraz odwiedzającym miasto turystom, że dawanie pieniędzy nie zawsze jest skuteczną formą pomocy, że można pomagać rozsądniej. Ma uświadomić, w jaki sposób wspierać potrzebujących, nie dając pieniędzy osobom żebrzącym.
Temu celowi służyć ma upowszechnianie materiałów edukacyjnych w formie plakatów i ulotek, kierowanych do mieszkańców i turystów, bywalców restauracji i przyrestauracyjnych ogródków w okolicy Starego Rynku, klientów centrów handlowych, a także do kierowców.
W Poznaniu działa wiele instytucji i organizacji pozarządowych specjalizujących się w efektywnym wspieraniu osób ubogich, chorych, bezdomnych, czy w każdy inny sposób będących w potrzebie.W Poznaniu dostępna jest tez infolinia 800 440 450 (czynna od 7.30 do 22.00 we wszystkie dni tygodnia). Działalność infolinii polega na bezpłatnym, telefonicznym udzielaniu osobom zainteresowanym informacji w zakresie postępowania w obliczu żebractwa.
uwazam, że to strata pieniędzy na takie akcje. i tak beda zebracy!Sa na calym swiecie w Polsce tez beda i w Poznaniu tez i zadne akcje tego nie zmienia!
Asertywność to podstawa. Nie daję i nie będę dawał pieniędzy. Jak ktoś chce poćwiczyć asertywność proponuję przejść się deptakiem i z uśmiechem, acz stanowczo odmawiać wszystkich ulotek. Na końcu ulicy będzie wiadomo, czy zdało się test 😉