W centrum miasta zostały przygotowane kolejne zmiany dla zmotoryzowanych. Tym razem na skrzyżowaniu ulic Dolna Wilda, Królowej Jadwigi, i Półwiejskiej. Zaczną one obowiązywać w sobotę (11.05).
Celem zmian jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich – zmiany w organizacji ruchu polegają na eliminacji lewoskrętów z wlotów ulic Królowej Jadwigi i Górniej Wildy.
Pojawią się zatem nowe znaki pionowe i poziome. Zapowiedziane jest również wprowadzenie usprawnień w sterowaniu sygnalizacją świetlną.
Wprowadzone zmiany pozwolą pieszym na wygodniejsze i bezpieczniejsze pokonanie dwóch jezdni i torowiska tramwajowego na “zielonym świetle” w jednej fazie – wyjaśnia Dorota Wesołowska z ZDM – usprawnienia dotyczyć będą również komunikacji publicznej, dzięki wydzieleniu torowiska oznakowaniem poziomym i pionowym na ulicy Górna Wilda tramwaje nie będą blokowane przez samochody i uzyskają łatwiejszy dojazd do sygnalizatora.
Zielone światło dla bimb będzie się od soboty świeciło dłużej.
Należy zaznaczyć, że są to działania doraźne, które mają charakter bezinwestycyjny, a tymczasowa organizacja ruchu ma funkcjonować do czasu przebudowy skrzyżowania – podkreśla Dorota Wesołowska.
KOMENTARZ
Nie chciałbym przesądzać jaka będzie ostateczna organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu. Prawdopodobnie jednak “lewoskręty” nie będą przywrócone. Zakazywanie. To najprostsza i rzeczywiście bezinwestycyjna zmiana. Cała dyskusja o potrzebie zmian zaczęła się po groźnych wypadkach, do jakich doszło na tym właśnie skrzyżowaniu.
Podpowiadam zatem, że do równie groźnych zdarzeń dochodzi między innymi na ulicy Hetmańskiej i na autostradzie będącej obwodnicą Poznania. Ponieważ na ulicy Hetmańskiej dochodzi na prostym odcinku drogi proponujemy ograniczenie ruchu do jednego pasa. Ponieważ znaki ograniczające prędkość nie są zauważane przez większość kierowców proponujemy również ustawienie donic z zielenią w taki sposób, że wymuszą one jazdę slalomem. Ograniczy to prędkość i dodatkowo upiększy ulicę.
Na autostradzie natomiast, a dokładnie na odcinku który stanowi część obwodnicy, do wypadków najczęściej dochodzi przy zjazdach i wjazdach. Być może warto się zastanowić nad zwiększeniem bezpieczeństwa po prostu je zamykając.
Ciekawy przypadek organizacji ruchu można zobaczyć na Alei Niepodległości. Tutaj dopuszczono lewoskręt. Teoretycznie może tutaj dochodzić do kolizji, oczekujący na skręt samochód może też wstrzymywać ruch. Przez przypadek lewoskręt ten prowadzi do urzędu…
Dodaj komentarz