Kiedyś był to największy w Polsce portal aukcyjny. Od jakiegoś czasu jest to po prostu platforma handlowa dla firm, które sprzedają tam swoje produkty. Handel używanymi książkami, ubraniami, sprzętem elektronicznym i wieloma innymi grupami towarów ma odbywać się na innych serwisach. Od kilku godzin Allegro działa też w nowej szacie graficznej.
Założeniem właścicieli portalu było wprowadzenie zmian w sposób ewolucyjny, bez rewolucyjnej zmiany przyzwyczajeń zarówno kupujących, jak i sprzedających towary. Nowa odsłona portalu to dopiero jednak początek ewolucji. Na bieżąco będą zbierane opinie użytkowników i wprowadzane kolejne zmiany. Wyszukiwanie produktów ma być coraz prostsze i bardziej intuicyjne, a sam serwis dostosowany do pracy na coraz popularniejszych smartfonach i tabletach.
Część potrzeb jest identyczna, czyli wygoda, prostota jest wspólna dla nas wszystkich – podkreśla Łukasz Nowak, szef produktu Allegro – obecna wersja jest bardzo dobra, ale jeszcze nieskończona, są rzeczy, funkcjonalności, elementy, których nie zdążyliśmy wprowadzić, więc w kolejnych dniach, tygodniach będziemy wprowadzać drobne zmiany, które krokowo powinny zwiększać jakość korzystania z serwisu, głównie dotyczy to przeglądania ofert, docierania w jak najprostszy sposób do tego, co nas interesuje.
Podobne zmiany zostaną przeprowadzone również w pozostałych krajach, w których istnieją serwisy transakcyjne należące do właściciela Allegro. Marketplace, czyli ten sam layout z lokalnymi różnicami będziemy uruchamiać również w Czechach, Rosji, na Ukrainie – dodaje Nowak.
Serwis Allegro jest już dostępny na smartfonach pracujących w systemach Android i w środowisku Apple’a. Użytkownicy tych urządzeń mają też możliwość dokonywania płatności za kupione towary. Właściciele telefonów mogą więc dokonać całej transakcji mobilnie: od poszukiwania, wyboru, określenia warunków przesyłki, aż po wykonanie przelewu – podkreślają autorzy zmian.
Choć Allegro zapowiada zbieranie opinii od użytkowników trudno będzie zatrzymać mocno już zaawansowane zmiany w serwisie. Nowy wygląd jest mało intuicyjny – mówi Agnieszka, która od kilku lat korzysta z Allegro kupując i sprzedając różne rzeczy – do tej pory łatwiej było znaleźć interesujące mnie kategorie, teraz jest to wszystko schowane, ale będzie się chyba trzeba będzie niestety do tego przyzwyczaić.
Powyżej jest dotychczasowy widok serwisu, a tak wygląda główna strona po zmianach:
newseria
Dodaj komentarz